hannasbloggis

BARN

Kategori: Allmänt

Åh vad provocerade folk kommer bli nu, MEN det skiter jag i för nu är det dags för ett åsiktsinlägg.
 
Jag älskar barn, enligt mig är det verkligen meningen med livet och jag ser fram emot att få egna små kottar om ett par år när jag känner att jag är färdig i mitt liv och har en partner som jag är 110% säker på att jag kommer spendera hela mitt liv med, en man som jag inte kan leva en endaste dag utan, som har fått se alla mina sidor och som älskar mig villkorlöst i alla situationer. Ett barn är för mig ett mirakel, det är en helt otrolig skapelse och faktiskt 50% av sig själv och 50% av den man älskar mest i hela världen. Ni kanske tycker att det är helt fel av mig att uttrycka mig utan att jag har några egna barn, men nu är jag så jävla trött och äcklad på alla som skaffar barn till höger och vänster. 
 
Det känns som att sen facebook & instagram blev så jävla hypat så känns det som att barnafödsel har blivit en enda stor tävling. vem som hade mest perfek förlossning, eller raka motsatsen, vem som hade det värst. "åh vad jobbigt det är att vara gravid, det är ett helvete med alla hormoner" yada yada. Det klart det är jobbigt, det skapas en människa innuti din kropp. Jag är helt hundra på att om man har rätt stöd, en bra kille som stöttar en så är det nog inte så jävla jobbigt. Den dagen jag blir gravid ska jag uppskatta varenda sekund och tänka mycket på vad som sker i min kropp och vad som komma skall. 
 
Jag tänker inte skaffa barn för att kunna köpa nya barnvagnar på löpande band, som jag sen kan lägga upp på instagram och få 11 likes från andra deprimerade, desperata mammor som skaffar barn i hopp om att få ett liv. 
Och finns det något värre än morsor som skaffar barn bara föra att dom inte vill jobba? Nä men vi sätter ett liv till världen så slipper jag lyfta på mitt feta arsle och gå till jobbet. Jag låter min man jobba istället så kan jag sitta här i soffan med bebisdreggel överallt tills min röv är stor som en ladugårdsvägg. Nä jag tycker det är så jävla tragiskt. När jag och min partner bestämmer oss för att skaffa barn vill vi ha alla ekonomiska förutsättningara som finns, helst ett hus också. Och vi ska göra allt tillsammans, vara lika kära som alltid och längta efter det vi tillsammans skapat. 
 
Det känns som att många mammor förfaller efter en förlossning också, HELVETE vad jobbigt allt blev.. Det är hormonstormar, man känner sig så ful, åh så jobbigt med bajsblöjor, man bråkar om vem som ska göra vad. GÖR NÅGOT ÅT DET DÅ!! Sluta se äcklig ut, klä på dig fina kläder och se respektabel ut, inte som en trashig jävla barnunge. Jag tycker folk ska vara glada för att ni ens kan få barn istället. Så många fina par som kämpar i år för ett barn, medan sunkiga morsor skaffar barn med 4-5 karlar, inte har haft ett jobb i hela sitt liv och egentligen skiter fullständigt i sitt barn. Skaffa inte fler barn om det var så jävla jobbigt med det första då? 
 
Och åter igen till det här med facebook och instagram. Snälla, ingen bryr sig om hur ofta ditt barn lägger en spya, vad det var för konsistens på ditt barns bajs, hur många barnvagnar du har haft per unge. Det får dig bara framstå som en jävla no-lifer. Ring till dina närmsta istället och berätta för dom hur det går med dina bebisar. 
 
Och missförstå mig inte nu mina vänner, jag älskar barn och jag självklart att folk ska skaffa barn, under rätt omständigheter och av rätt anledning. Men folk som bara klagar borde tänka över sitt liv och kanske lära sig att välja rätt val här i livet. Ditt liv blir inte bättre bara för att du skaffar barn, ta tag i dig själv isället så ditt barn får alla förutsättningar för en bra, stabil och lyckig barndom. Skaffa barn med någon du kan tänka dig att vakna och somna med bredvid varenda dag i hela ditt liv, som du vet blir en bra pappa till dina barn och som du älskar så oändligt mycket. Skaffa inte barn bara för att, det är så jävla fel. Och till sist vill jag bara säga att, är du inte sånhär, nä men ta inte åt dig då? 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: